مرکز مشاوره تحصیلی صدرا تبریز

ارائه خدمات مشاوره ی تحصیلی ، خانوادگی و...

ارائه خدمات مشاوره ی تحصیلی ، خانوادگی و...

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

افسردگی چیست ؟ 

بسیاری از ما تغییراتی در خلق داریم و گاهی اوقات به کمک نیاز داریم . اما گاهی اوقات در خلق پایین می مانیم و نیاز به کمک بیشتری داریم . افسردگی انواعی از علائم را دارد ، مانند فقدان انرژی ، فقدان علاقه به فعالیت ها و زندگی ، غمگینی ، کاهش اشتها و وزن ، مشکلات تمرکز ،خود انتقادی ، ناامیدی ، شکایت های جسمی ، قطع ارتباط با دیگران ، تحریک پذیری ، مشکلاتی در تصمیم گیری ، و فکر خودکشی . اغلب افراد افسرده نگران، دل آشوب یا سر گیجه دارند ، و گاهی اوقات دید مبهم و افزایش ضربان قلب دارند .

افراد معمولا دوره هایی از افسردگی را دارند اما برخی به نوعی از افسردگی مبتلا می شوند که تحت عنوان افسردگی بالینی نامیده می شود که اینگونه افراد نیاز شدید به یک متخصص روانشناسی یا روانپزشک دارد .

چه کسانی دچار افسردگی می شوند؟

زنان بیشتر از مردان دچار افسردگی می شوند . دلیل کاملا مشخص نیست اما احتمالا زنان تمایل بیشتری به تایید احساس غمگینی و خود انتقادی دارند در حالی که مردان شاید خودشان را پشت مشکلات دیگر مانند سوءمصرف مواد و الکل پنهان کنند . 

چه عواملی باعث افسردگی در افراد می شود؟

عوامل مختلفی باعث افسردگی در افراد مختلف می شوند مانند : عوامل زیستی شیمیایی ، عوامل رفتاری فرد ، عوامل شناختی ، هیجانات ، حوادث و اتفاقات و ... 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۱۲
ولی احمدپور
بر اساس آیین نامه تصویب شده در شورای انقلاب فرهنگی ، هدایت تحصیلی امسال در پایه نهم صورت می گیرد. امتیازی که در نظر گرفته شده 100 امتیاز میباشد که 65 امتیاز مربوط به امتیازات مشاوره ای (نظر دبیران، نظر اولیاء ، نظر دانش آموز، آزمون استعداد و رغبت سنج شغلی و نظر مشاور)و 35 امتیاز سوابق تحصیلی دانش آموز در دروس مرتبط رشته ها در پایه های هفتم، هشتم و نهم میباشد . 

جهت اطلاعات تکمیلی و نحوه تغییر رشته در سالهای آتی و انتخاب آگاهانه در خدمت دانش آموزان عزیز و اولیاء محترم هستیم.
تماس با شماره تلفن 35570635-041 یا تلفن همراه 09141018044
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۳۱
ولی احمدپور